شرایط تحصیل در برزیل

با توجه به توسعه روز افزون صنایع در کشور برزیل، دولت طرح هایی را نیز برای تربیت نیروهای متخصص در زمینه های مختلف از جمله بهبود شرایط تحصیل در برزیل اجرا نموده است. از جمله این طرح، گسترش دانشگاهها، اعطای بودجه مناسب به دانشگاه ها و پرداخت بورسیه تحصیلی به دانشجویان می باشد. در حال حاضر برزیل در صدر باکیفیت ­ترین دانشگاه های آمریکای جنوبی قرار گرفته است.

در سال های اخیر، با توجه به عدم استقبال مناسب دانشجویان برزیلی، برخی رشته ها خصوصاً رشته های فنی دانشگاه های برزیل اقدام به جذب دانشجویان بین المللی نموده اند و شرایط تحصیل در برزیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. دانشجویان برای مهاجرت به برزیل و کسب اقامت می توانند پس از اتمام تحصیل با شانس بیشتری برای کار در این کشور اقدام نمایند و این مهم دست پیدا کنند.

در کشور برزیل سه نوع دانشگاه وجود دارد. دانشگاه های فدرال که بودجه آنها از طریق دولت مرکزی تأمین می شود و معتبرترین دانشگاهها از نظر مردم و شرکت های برزیلی است. نوع دوم، دانشگاه های ایالتی هستند که بودجه آن از طریق دولت ایالتی تأمین می ­شود و نوع سوم دانشگاه های خصوصی می باشند. تحصیل در دانشگاه های فدرال و ایالتی کاملاً رایگان بوده و در دانشگاه های خصوصی، شهریه بر حسب دانشگاه، رشته و شهر متفاوت است.

دانشگاه های برزیل

برزیل به ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی اختصاص دارد. به طور کلی پذیرفته شده است که دانشگاه های دولتی استانداردهای بالاتری از آموزش را ارائه می دهند، به این معنی که رقابت سخت در ایجاد یک مکان وجود دارد.

برزیل در رتبه بندی دانشگاهی QS برای آمریکای لاتین سه نماینده دارد:

  • Universidade de Sao Paulo (1st)
  • Universidade Estadual de Campinas/Unicamp (2nd)
  • Universidade Federal do Rio de Janeiro (5th)

به صورت معمول سال تحصیلی برزیل در ماه فوریه آغاز می شود. دانشجویان آینده نگر برای شرکت در آزمون های Vestibular ، آزمون ENEM قبل از حضور اقدام می نمایند.

برزیل,برزیل,برزیل

مقاطع تحصیلی در برزیل

تحصیلات در مقاطع قبل دانشگاهی در کشور برزیل با دوران ابتدایی شروع می شود. کودکان از ۷ سالگی می توانند برای دوره های دبستان کشور برزیل اقدام نمایند. مدت زمان دور های دبستان در کشور برزیل ۷ سال به طول می انجامد. دانش آموزان پس از اتمام دوره های دبستان می توانند برای مدارس فنی و یا دبیرستان اقدام نمایند. به طور کلی مدارس فنی، دانش آموزان را برای ورود به بازار کار آماده می کند و دبیرستان مسئول آموزش آکادمیک می باشد.

تحصیل کارشناسی در برزیل

طول دوره لیسانس در برزیل ۴ سال به طول می انجامد. افراد برای ورود به دانشگاه های برزیل در مقطع کارشناسی، نیازمند مدارک قبلی آموزشی فرد می ­باشند. برای ورود به دانشگاه های کشور برزیل نیازمند مدرک زبان انگلیسی می باشید. دوره های کارشناسی در این کشور به زبان پرتغالی می ­باشد که افراد پس از ورود به کشور، امکان شرکت در دوره های زبان پرتغالی را دارا می ­باشند. پذیرش در این مقطع در برخی از دانشگاهها با برگزاری آزمون و در برخی دیگر از طریق بررسی شرایط متقاضی توسط گروه مورد بررسی قرار می گیرد.

موسسات برزیلی سه نوع مدرک لیسانس را ارائه می دهند:

  • لیسانس (bacharelado): وسیع ترین گزینه برای انتخاب دانشجویان برای تحصیل در برزیل
  • مجوز (licenciatura): درجه تدریس ابتدایی یا متوسطه که بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد.
  • فناوری (tecnologia): دوره های تخصصی خاص ارائه دانش تخصصی که در ۲ تا ۳ سال کامل می شود.

کارشناسی ارشد در برزیل

تحصیل کارشناسی ارشد در برزیل

طول این دوره ۲ سال است و دانشجو علاوه بر گذراندن دروس مربوطه باید پروژه تحقیقاتی خود را نیز ارائه دهد. موسسات در برزیل هر ساله ۳۰،۰۰۰ مدرک کارشناسی ارشد را به دانشجویان واگذار می کنند.

امتحانات ورودی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی می‌باشد و متقاضیان باید مدرک زبان IELTS یا TOEFL را داشته باشند. متقاضیانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار می باشند، می ­توانند در کورس ۸ ماهه و ۴ ماهه کلاس های زبان مؤسسه زبان آریاناپارس با گارانتی اخذ نمره ۶ آیلتس ثبت نام کرده و از اطلاعات اساتید این مؤسسه بهره مند شوند.

کشور برزیل تنها کشور دنیا می ­باشد که در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها به افراد بورس می ­دهد. با توجه به این نکته، برزیل انتخاب مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. کشور برزیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد (Master) بورسیه ای را معرفی کرده است که افراد با داشتن شرایط مناسب می توانند برای این بورسیه اقدام نمایند. بطور معمول حدود ۴۵۰ تا ۷۰۰ دلار بصورت ماهیانه به دانشجویان پرداخت می شود که با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در کشور برزیل براحتی امکان زندگی و تحصیل کرد.

دروس به دو زبان انگلیسی و پرتغالی ارائه می ­شود. ولی افراد می توانند در کلاس ­هایی که به زبان پرتغالی می ­باشند، شرکت کنند. کتاب ها و امتحانات به زبان انگلیسی می ­باشد و در دوره کارشناسی ارشد، آموزش زبان پرتغالی جزو واحدهای درسی افراد می ­باشد.

تحصیل دکترا در برزیل

پذیرش در این مقطع نیازمند ارائه رزومه قوی در زمینه کاری مربوط و یافتن پوزیشن در دانشگاه می ­باشد. در برخی موارد ارائه پروپوزال تحقیقاتی نیز مورد نیاز است. طول این دوره بر اساس رشته می ­تواند ۳، ۴ یا ۵ سال باشد و دانشجو باید پروژه خود را به همراه مقالات مربوطه ارائه دهد.

علاقه مندان به شرکت در دوره ­های PHD کشور برزیل می ­توانند برای بورس شدن در این کشور اقدام نمایند. در حال حاضر کشور برزیل فرصت های زیادی را برای بورسیه اعلام کرده است.دانشجویان مشغول به تحصیل در برزیل در مقطع دکترا حدود ۱۰۰۰ دلار بصورت ماهانه بعنوان حقوق دریافت می کنند.

کلیه دروس در دانشگاه ­های برزیل به زبان پرتغالی می باشد. در برخی موارد بر حسب درخواست دانشجویان و یا استاد، دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود. برخی دانشگاه های برزیل در هنگام پذیرش مخصوصاً در مقطع دکتری تقاضای مدرک زبان انگلیسی معمولاً معادل ۶ آیلتس کافی است، می کنند.

برخی از دانشگاه ها یک مصاحبه از طریق اینترنت خواهند داشت. ارائه هیچگونه مدرکی جهت زبان پرتغالی مورد نیاز نیست ولی در برخی موارد در حین مصاحبه در این مورد سؤال خواهد شد.

پس از پذیرش دانشجو، کلاس های آموزش زبان پرتغالی از سطح مبتدی تا پیشرفته برای دانشجویان خارجی برگزار خواهد شد. در مجموع مدرک زبان جهت اخذ پذیرش چندان مشکل مهمی به شمار نمی آید. سیستم نمره دهی کشور برزیل از ۱۰۰ نمره می ­باشد، به صورتی که نمره A  عالی و بین ۹۰ تا ۱۰۰ می باشد و نمره مردود E می ­باشد که زیر ۶۰ است.

هزینه های تحصیل در برزیل

حق کار و هزینه های تحصیل در برزیل

با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در برزیل، بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال برآورده کردن هزینه های خود در این کشور می باشند.

حق کار

دانشجویان در کشور بلژیک مجوز کار در محدوده ای ۱۰تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند. دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی خواهند داشت. این نکته بدین معناست که دانشجویان کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته حق کار دانشجویی دارند.

هزینه های تحصیل

قانون اساسی فدرال کشور برزیل حق تحصیل عمومی آزاد را تا سطح تحصیلات تکمیلی ایجاد کرده است، بنابراین اکثر دانشگاه های دولتی فقط هزینه ثبت نام را از دانشجویان دریافت می کنند. این نکته در حالیست که دولت تمایل دارد موسسات کوچکتری را اداره کند که از دانشجویان بین المللی پول دریافت کند. موسسات آموزش عالی خصوصی هزینه های متنوعی را بسته به برنامه های تحصیلی مورد نظر، ارائه می دهند، هزینه های تحصیلی خصوصی ممکن است از ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در سال باشد.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در برزیل برای دانشجویان، حدود ۱۰،۰۰۰ دلار در سال می ­باشد که شامل هزینه اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو مستلزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور برزیل می ­باشد.

برزیل,برزیل,برزیل

نحوه درخواست ویزای تحصیلی برزیل

در صورت درخواست برای ادامه تحصیل در برزیل و اخذ پذیرش، مدارک زیر باید به دانشگاه ارائه شود:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • نسخه های رسمی مدارک تحصیلی که توسط مقامات سفارت محلی برزیل تایید شده است
  • رزومه
  • مدرکی دال بر تسلط زبان
  • نامه تایید از دانشگاه مورد نظر
  • یک کپی از رسید برای پرداخت هزینه درخواست

برای کسب ویزا، باید:

  • گذرنامه معتبر
  • دو فرم تقاضای چاپ و امضا شده
  • دو عکس
  • شواهدی از هیچ سابقه کیفری
  • اثبات منابع کافی
  • مدارک پزشکی
  • نامه تأییدی از موسسه تایید شده MEC

دانشجویان باید در مدت ۳۰ روز از زمان ورود به برزیل به پلیس فدرال برای ثبت نام اقدام نمایند.

برزیل,برزیل,برزیل

مدارک لازم برای تحصیل در برزیل

دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل باید ضمن ارائه ی مدرک پذیرش محل تحصیل خود مدارک خاصی را که در ادامه ی مطلب به بررسی آن ها می پر دازیم  به سفارت این کشور تحویل دهند.

این مدارک ضروری شامل موارد زیر می باشد:

  1. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل باید مدارک تحصیلی خود را به همراه ترجمه ی انگلیسی آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  2. شما باید مدرک شناسنامه ی معتبر خود را به همراه کپی آن تحویل دهید.
  3. متقاضی درخواست اخذ ویزای تحصیلی برزیل باید پاسپورت خود را به سفارت این کشور ارائه دهد.
  4. ارائه ی مدرک معتبر معاینات پزشکی انجام شده که حاکی از سلامت شما باشد.
  5. شما باید گواهی عدم جرایم خلافکاری یا سوء پیشینه ی خود را به اداره ی پلیس این کشور ارائه کنید.
  6. دو قطعه عکس رنگی با پشت زمینه ی سفید را در ابعاد ۳.۵ در ۴.۵ ارائه دهید.
  7. دانشجویان باید مدرک معتبری را که مربوط به محل سکونت خود است مانند: اجاره نامه ی هتل یا خانه ی دانشجویی به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  8. شما برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل باید گواهی معتبری را تحت عنوان بیمه نامه ی مسافرتی تحویل اداره ی مهاجرت این کشور دهید.
  9. دانشجویان برای ثبت نام نهایی در دانشگاه مورد نظر باید اصل مدرک پذیرش محل تحصیل خود را ارائه دهند.
  10. شما باید مدرک رزرو بلیط هواپیمای خود به همراه فرم درخواست ویزای خود را به را به اداره ی مهاجرت برزیل ارائه دهید.
  11. ارائه ی مدارک معتبر از سطح زبان انگلیسی دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل بسیار ضروری است.
  12. دانشجویان باید تمامی مدارک تحصیلی خود را به همراه رزومه و سابقه ی آموزشی یا کاری خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنند.
  13. ارائه ی گواهی معتبری که بیانگر تمکن مالی شما برای اقامت و پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در برزیل باشد.
  14. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل باید مدرک معتبری را از برنامه های سفر خود یا همان انگیزه نامه از مهاجرت به این کشور را به محل تحصیل خود و اداره ی مهاجرت تحویل دهند.

برزیل,برزیل,برزیل

اقامت پس از تحصیل در برزیل

این کشور برای اقامت دائم دانشجویان امکانی را از سال ۲۰۱۶ تا کنون فراهم کرده است به این صورت که با استخدام در شغل مورد نظر می توانند به اخذ ویزای کاری اقدام کنند و در این کشور سکونت داشته باشند. دانشجویان با اخذ این ویزا می توانند تا پایان دوره ی تحصیلات خود به مدت ۱۲ ماه  برای کاریابی اقدام نمایند فقط کافی است که تقاضای تغییر نوع ویزای خود را به اداره ی مهاجرت برزیل ارائه دهند. البته دانشجویانی که  در حین تحصیل، در حرفه ی مورد نظرشان استخدام شوند می توانند اقامت دائم خود را در برزیل دریافت کنند.

دانشجویانی که بتوانند فعالیت درخشان و موثری را در حوزه ی کاری خود تا مدت زمان حداقل ۵ سال داشته باشند می توانند ویزای  اقامت دائم خود را از سفارت برزیل دریافت کنند.

افراد می توانند با اخذ اقامت دائم در برزیل، پس از ۴ سال سکونت در این کشور برای گرفتن تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

از مزایای مهم کشور برزیل فراهم بودن شرایط استخدام کاری است زیرا این کشور تولید کننده ی محصولاتی مانند: قهوه و نیشکر در جهان و صادر کننده بزرگ کاکائو، پرتغال و سویا می باشد.

به همین دلیل دانشجویان می توانند به راحتی  پس از پایان دوره ی تحصیلی خود مشغول به کار شوند و فرصت های شغلی بیشماری در این کشور برایشان فراهم خواهد بود.

از آنجا که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان تحصیل در نروژ فراهم آورده است.

برزیل,برزیل,برزیل

ریجکتی ویزای تحصیلی در برزیل

ما در این مطلب به بررسی مهم ترین دلایل برای ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان در برزیل می پردازیم:

  1. داشتن سابقه ی ارتکاب به انواع جرم های مدنی
  2. اگر مدارک ارائه شده به سفارت این کشور غیر حقیقی و جعلی باشد.
  3. ارائه ی پاسپورت و گذرنامه نامعتبر
  4. اگر دانشجو نتواند اثبات کند که بودجه ی کافی برای اقامت در برزیل را دارد.
  5. اگر فرد هیچ سابقه و یا تجربه ای از مهاجرت و سفر کردن نداشته باشد.
  6. زمانی که هدف شما از مهاجرت به برزیل نامشخص باشد

شما باید به همراه ارائه ی درخواست خود برای اخذ ویزای تحصیل در برزیل مدارک معتبری را جهت شفاف سازی هدف واقعی خود برای مهاجرت به این کشور ارائه دهید زیرا در غیر این صورت به احتمال زیاد درخواست شما توسط اداره ی مهاجرت برزیل پذیرفته نمی شود .

  1. عدم ارائه ی بیمه نامه ی مسافرتی معتبر

شما باید سند معتبری را جهت اثبات بیمه ی سفرتان از شرکت مورد نظر دریافت کرده و به اداره ی مهاجرت برزیل ارائه دهید.

  1. عدم توانایی اثبات دانشجو برای سفر به کشور مبدا

این دلیل از مهمترین دلایل رد درخواست شما از مهاجرت به برزیل است، بنابراین باید تلاش کنید تا مدرک معتبری را برای اثبات بازگشت خود پس از پایان دوره ی تحصیلات به کشورتان تهیه کرده و ارائه دهید.

برزیل,برزیل,برزیل

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در برزیل

۱. دانشگاه سائو پائولو

این موسسه ی علمی دارای رتبه اول در میان سایر دانشگاه ها و جزو بهترین دانشگاه های برزیل است که بالغ بر ۹۰ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه دانشکده های زیادی برای ارائه ی خدمات آموزشی در رشته های مربوط به کشاورزی و جنگلداری، معماری، هنر و طراحی، مهندسی عمران و سازه، دندانپزشکی، داروسازی، فلسفه و… دارد.

۲. دانشگاه استادوال دِ کمپیناس

این موسسه ی آموزشی از دانشگاه های تازه تاسیس است و به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی با کیفیت جزو بهترین دانشگاه های برزیل محسوب می شود.

۳. دانشگاه فدرال دو ریو دو ژانیرو

این دانشگاه دارای ۴۳ کتابخانه و چندین موزه، ۹ بیمارستان، چندین لابراتوار است و از تجهیزات تحصیلی بسیار مناسبی برای دانشجویان برخوردار است.

در این دانشگاه رشته های بسیار زیادی تدریس می شود از جمله ی آن ها می توان به رشته ی معماری، تاریخ و باستان شناسی، داروسازی و جامعه شناسی اشاره کرد.

۴. دانشگاه خولیو دِ مسکیتا فیلو

این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های برزیل است که حدود ۵۰ هزار نفر دانشجو دارد و همچنین از ۲۳ دانشکده و محیط دانشگاهی بسیار مناسب برخوردار است.

در این دانشگاه ۳۰ کتابخانه، یک بیمارستان، ۳ دامپزشکی و کلینیک های مختلفی برای دندان پزشکان، روانشناسان، فیزیوتراپی و … وجود دارد.

۵. دانشگاه فدرال سائو پائولو

این دانشگاه در ابتدا برای تحصیل دانشجویان در رشته های مرتبط با علوم بهداشتی و پزشکی تاسیس شد اما امروزه با حمایت های دولت این کشور به ارائه ی خدمات آموزشی در رشته های متنوعی می پردازد و از جمله بهترین دانشگاه های برزیل می باشد.

برزیل,برزیل,برزیل

بهترین رشته ها برای تحصیل در برزیل

۱. دندانپزشکی

دندانپزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در برزیل است.

۲. داروسازی

۳. مهندسی کامپیوتر

علوم کامپیوتر از بهترین رشته ها برای تحصیل در برزیل است که شامل گرایش های زیر می باشد:

  • مهندسی نرم‌افزار
  • مهندسی سخت‌افزار
  • هوش مصنوعی

۴. مهندسی معماری

برخی از بهترین گرایش های این رشته ی تحصیلی شامل موارد زیر است:

  • معماری داخلی
  • مهندس سازه
  • مهندس شهرساز
  • مدیر ساخت‌وساز
  • معمار منظر

۵. مهندسی مکانیک

۶. مدیریت بازرگانی

برخی از پرطرفدارترین گرایش‌ های این رشته شامل: مدیریت بازاریابی حمل‌ونقل، بازرگانی دریایی، مدیریت استراتژیک پیشرفته، مدیریت بازرگانی دریایی و مدیریت زنجیره عرضه کالا می‌ باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۳۲ پاسخ به “تحصیل در برزیل”

    1. مهزيار امين منش گفت:

      سلام خسته نباشید ، من یک سوال داشتم در مورد سهریه دانشگاه خصوصی برزیل ؛ من لیسانسه حسابداری دارم بعد میخواستم فوق لیسانسم حسابداری بخونم علاقه دارم که داخل کشور برزیلم بخونم بعد اینکه شهریه دانشگاه خصوصی ها به دلار برزیل هست یا دلار امریکا ؟ چون پوله برزیل ارزون تره نسبت به دلار USD ! ممنون میشم جواب سوالمو بدین

      • author15 گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان پرتغالی تقریبا رایگان می باشد ولی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی حدودا ۲تا ۱۰ هزار دلار آمریکا در سال می باشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به سایت دانشگاه های این کشور مراجعه فرمایید.

    2. مهزيار گفت:

      با سلام خسته نباشید ، میخواستم بدونم که پدراخت شهریه دانشگاه های خصوصی برزیل به دلار امریکار هست یا دلار برزیل ؟ بعد اگه دلار امریکا هست چرا ؟ خوب پس چه بدرد میخوره پس پوله برزیل!؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا هزینه تحصیل در کشور برزیل بر اساس دلار امریکا و یا معادل دلار کشور برزیل می باشد.

    3. مریم گفت:

      سلام
      من لیسانس و فوق لیسانس ریاضی محض از دانشگاه امیرکبیر تهران هستم.نمره تافلم ۹۵ هستش .ولی مقاله ای ندارم. رزومه ی کاری هم معلم مدرسه بوده ام چهار سال
      میتونم برای مقطع دکترا در برزیل پذیرش بگیرم؟ به صورت فول فاند؟
      معرفی نامه از اساتید خوب دانشگاه امیرکبیر هم میتونم داشته باشم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه دو موضوع مهم و الزامی جهت اخذ بورسیه های تحصیلی و نه استانی ، این هست که فرد متقاضی باید حتما دارای مقالات و پژوهش های بین المللی باشد تا نظر استاد با دادن بورسیه به ایشان مساعد باشد و دوم داشتن مدرک آیلتس ترجیحا ۷ هست

    4. مبین گفت:

      سلام من مدرک کارشناسی برق دارم از دانشگاه آزاد معدل ۱۷ آیلتس ۶ دارم با این شرایط میتونم برای کارشناسی ارشد اقدام کنم ؟ میتونم بورس بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه برای تحصیل در مقطع ارشد شانس پایینی دارد و با توجه به شرایط موجود شما شانس اپلای بالا میباشد

    5. حسین گفت:

      با سلام سلام
      بنده کارشناسی برق قدرت با معدل ۱۴.۰۷ هستم می خواستم برای کارشناسی ارشد در کشور برزیل در دانشگاه ریودوژانیرو اقدام کنم مدرک زبان ielts را اخذ نموده ام و دارای دومقاله بین المللی ولی ISI نیستند
      ۱- شهریه دانشگاه را ذکر نکردید
      ۲-آیا می توانم برای بورسیه اقدام کنم
      ۳-شرایط کار پاره وقت چگونه است

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در برزیل
        – شهریه دانشگاه ها بسیار متفاوت است ولی شما چیزی حدود ۵ تا ۱۰ هزار دلار را برای یکسال به صورت میانگین باید در نظر بگیرید
        – برای بورسیه میشود اقدام کرد ولی دادن یا ندادن آن به کیفیت مقالات شما و اجرایی شدنش برمیگردد
        – هیچ محدودیتی برای کار پاره وقت ندارید و شما هرگونه کاری که متناسب با استعداد و تواناییتون باشه میتوانید اقدام کنید

    6. مصطفی گفت:

      با سلام
      بنده ارشد مهندسی مکانیک رو یکی از دانشگاه های تهران دارم میخونم. و در حال پایان فارغ التحصیلی هستم.
      میخواستم بدونم تحصیل در مقطع دکترای مکانیک گرایش ساخت و تولید در کدوم شهرهای برزیل امکانش هست و شرایطش چیه؟
      ممنون از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش دکتری در برزیل در مقطع دکتری حتما داشتن مدرک آیلتس ۷ الزامی و پیدا کردن پوزیشن استاذ برای تایید مقالات isi در مقطع ارشد شما دیگر لزوم پذیرش است.

    7. مجتبی گفت:

      سلام خسته نباشید من چند تا سوال داشتم
      ۱)شهریه ی دانشگاه ها رایگانه و اگر نیست چقدر هست؟
      ۲)من آیلتس۶.۵ دارم آیا میتونم بعد از پیش دانشگاهی به برزیل برم و به زبان انگلیسی فوق دیپلم بگیرم؟
      ۳)کار دانشجویی به راحتی پیدا میشه یا ن؟
      ۴)چه مدت زودتر از شروع دانشگاه باید اقدام کنم؟
      ۵)چه مدارکی احتیاج داره؟
      ۶)احتیاجی به مدرکی گویا بر تمکن مالی هست یا خیر؟

      • آریانا پارس گفت:

        ۱.هزینه ی هر ترم تحصیل در دانشگاه های برزیل حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار می باشد .
        ۲.اکثر دانشگاه ها در مقطع لیسانس به زبان خودشان تحصیلاتش انجام می شود .
        ۳.بستکی به رزومه ی شخص دارد .
        ۴. ۷ تا ۱۱ ماه
        ۵.پیش دانشگاهی + مدرک زبان
        ۶ بله

    8. نوید گفت:

      با سلام اینجانب مدرک لیسانس مهندسی لنداسکیپ و فوق لیسانس طراحی شهری با معدل ۸۴\۱۴ از دانشگاه آزاد زنجان رزومه قوی کاری از جمله احداث باغ پرندگان تهران دریاچه چیتگر و پارک جنکلی لویزان و… دارم و همچنین خانواده خانمم اونجا اقامت دارن کارت اهینیه سیاسی برزیل دارن و خانمم. سپه اف برزیل داره ولی بدلیل مشکلات اقامتی. من قصد دارم با ویزای تحصیلی وارد کشور بشم لطفا راهنمایی کنید که ویزای تحصیلی مستلزم چه مدارکی هست
      باکمال تشکر

    9. نرگس شهریاری گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم اخذ بورسیه فوق لیسانس رشته محیط زیست در دانشگاه فدرال یا ایالتی برزیل چه شرایطی دارد؟چطور میتونم این بورسیه رو دریافت کنم؟ایا به معدل یا مقاله های دوره لیسانس هم بستگی دارد؟اگه امکانش هست راهنماییم کنید که به جز مدرک ایلتس به چه مدارکی احتیاج هست.
      از پاسختون بی نهایت سپاسگذارم

    10. AMIR گفت:

      سلام به دوست گرامی :
      بنده ۲۹ سالمه و دیپلم فنی حرفه ای هنرستان تربیت بدنی( ۳ ساله بدون پیش دانشگاهی) با معدل( ۱۲.۹۲) و در سال ( ۱۳۸۵) فارغ التحصیل شدم

      مدرک فوق دیپلم ( کاردانی ) تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی دارم و معدل ( ۱۲.۳۳ ) و در سال
      ( ۳ / ۱۰ / ۱۳۹۳ ) فارغ التحصیل شدم

      بمدت ۲ ساله معلم ورزش مدارس غیردولتی تدریس میکنم

      مجرد هستم

      مدرک زبان ندارم

      میخوام برای تحصیل در مقطع لیسانس در رشته تربیت بدنی اقدام کنم

      با این شرایط که دارم آیا برزیل میتوانم اقدام کنم ؟

      شرایطم به چه کشوری میخوره ؟

      کشوری که نیمه رایگان باشه یا اگه شرایطم میخوره رایگان باشه

    11. farhad گفت:

      سلام
      من دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد کاشان هستم.همانطورکه میدانیداساتید دانشگاه ازاد کاشان در زمینه عمران تخصصی تدریس میکنند.معدل کل من ۱۳.۵ است و درحال گذراندن دوره های ایلتس نیز هستم .خواستم ببینم ایا امکان اخذ پذیرش وبورسیه تحصیلی در دانشگاه های کشور برزیل رادارم یاخیر؟چه مقدار شانس اخذ پذیرش رادارم؟
      آیا اساتیدی که دروس تخصصی راباهاشون پاس کردم دراخذ پذیرش کمک میکنند یاخیر چون یکی از اساتید ما شاگرد بیرجانسون بوده و دیگری دکترثابت یکی از بزرگان سازه وزلزله ایران است

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور برزیل نیازمند مدرک زبان می باشید و دوره های فوق لیسانس در کشور برزیل به زبان پرتغالی می باشد ولی کتب و امتحانات به زبان انگلیسی می باشد . امکان اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد برای شما میسر می باشد

    12. مهران گفت:

      من ارشد روابط بین الملل (گرایش خاورمیانه)دارم معدل ۱۶.۶۱ و لیسانس ۱۲.۸۴ از دانشگاه ازاد ۳۰ ساله و دارای ۲ مقاله isiو ۴ سال سابقه تدریس در دانشگاههای علمی کاربردی و IELTS 5.5 ایا میتوانید برای دکتری در رشته خودم در برزیل پذیرش بگیرید.متشکر از شما.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن آیلتس ۶.۵ می توانید برای کشور برزیل اقدام نمایید و از بورسیه های این کشور برخوردار شوید

    13. مازیار گفت:

      سلام من فوق لیسانس حقوق عمومی از یکی از دانشگاه های دولتی تهران هستم با معدل ۱۷.۵ و دو مقاله .میخواستم بپرسم آیا در رشته بنده دانشگاه برزیل به زبان انگلیسی داره ؟و این که شانس بورسیه شدنم به چ مقدار است و اینکه در صورت بورس شدن ,این بورس چه مقدار از هزینه های زندگی در برزیل را تامین میکند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور برزیل در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    14. سیماخوشبخت گفت:

      سلام’لیسانس آموزش زبان انگلیسی ازدانشگاه آزاد’معدل۱۹/۱۱’متاهل’آیاشانس دریافت بورس تحصیلی برزیل رادارم?آیاباهمسرم میتوانیم مقیم شویم?چطور?ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه کشور برزیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتم مدرک زبان ایلتس حداقل ۶ می باشید و می توانید با خود همراه ببرید.

    15. europa0007 گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      بنده ۲۸ساله فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات از دانشگاه آزاد اسلامی با معدل ۱۳/۵۰ در سال ۱۳۹۱ هستم
      و در حال گذراندن زبان پرتغالی در سطح A1 در یکی از موسسات شهرتهران هستم
      و مدرک زبان انگلیسی IELTS:5 هستم
      آیا با شرایطی که من دارم بورسیه به من تعلق میگیرد؟؟؟
      با تشکر…

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط ذکر شده می توانید برای بورسیه های کشور برزیل اقدام نمایید و در این کشور ادامه تحصیل دهید

    16. gh گفت:

      با سلام من دوتا از دوستانم از برزیل برای لیسانس از برزیل بورس گرفتن آیا بورس گرفتن امکان ندارد یا کمتر اقدام میکنند؟

      ممنون از جوابتون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اخذ بررسیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا از کشور برزیل متداولتره ولی به صورت کلی در مقطع لیسانس شانس بورسیه بسیار پایین هست

    17. gh گفت:

      سلام
      آیا امکان بورسیه در دوره لیسانس هم وجود دارد؟بر فرض خوب بودن رزومه

      ممنونم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در برزیل تحصیل در برزیل تحصیل در برزیل تحصیل در برزیل تحصیل در برزیل

    شبکه های اجتماعی

    arrow up