آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط کار در آلمان

متقاضیان علاقه مند به کار در آلمان می توانند از دو روش برای کار در این کشور اقدام نمایند. روش اول همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا یا همان روش پیشنهاد شغلی می باشد و روش دوم ویزای Job Seeker آلمان است که به علاقه مندان فرصت ۶ ماهه برای جستجوی کار می دهد. آلمان به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی اروپا به شمار می رود.

این کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی در جایگاه چهارم جهان قرار دارد و از بنیان گذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. آلمان به لطف سیستم آموزشی پیشرفته و پویای خود به عنوان یکی از قطبهای آموزشی، اقتصادی و صنعتی دنیا همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار می گیرد. از همین رو علاقه مندان می توانند اشتغال به کار در کشور آلمان اقدام نمایند.

در سال های اخیر که اغلب کشورهای اروپایی با مشکلات رکود اقتصادی مواجه هستند آلمان دارای موقعیت استثنایی است. این کشور با کمبود نیروی متخصص جوان مواجه است. کشور آلمان طی سال های اخیر بازار کار بسیار مناسبی برای متخصصان در زمینه برق، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، مکانیک، شیمی، فیزیک، آی تی و گروه پزشکان، داروسازان و پرستاران و… فراهم نموده است.

آلمان در سال ۲۰۱۸ توانسته نهمین سال متوالی رشد اقتصادی خود را تجربه نماید. این به خاطر نرخ پایین بیکاری ۴٫۲٪ و یک سیستم آموزش عالی با تمرکز بر توسعه مهارت های حرفه ای برای تجهیز کارگران است. این کشور زمینه ای برای تعدادی از شرکت های چند ملیتی فراهم می کند، از جمله:

  • Adidas
  • Beck’s Brewery
  • BMW
  • Deutsche Bank
  • Haribo
  • Hugo Boss
  • Lidl
  • Siemens
  • Volkswagen

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

شرایط کار برای ایرانیان و سایر شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یکسان خواهد بود، با توجه به نیاز کشور آلمان به نیروی متخصص و باتجربه این کشور همواره پذیرای افراد مجرب و واجد شرایط برای اشتغال است.

یکی از نکات مهم در راستای پیشرفت شغلی و استخدام در شرکت های معتبر آلمانی و بین المللی علاوه بر تخصص تسلط کامل به زبانی آلمانی است. در واقع به هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند توصیه می شود ابتدا با سپری نمودن دوره های مربوطه تسلط کافی به زبان آلمانی را کسب نمایند.

ساعت کار در آلمان

ساعت کار در آلمان برای مشاغل پاره وقت و تمام وقت متفاوت خواهد بود، معمولاً کارمندان از دوشنبه تا جمعه (۵ روز در هفته) کار می کنند، برای مشاغل تمام وقت ۸ ساعت کار روزانه تعریف شده است که در طول یک هفته به ۴۰ ساعت می رسد، البته امکان اضافه کار تا روزی ۱۰ ساعت در روز (۵۰ ساعت در هفته) نیز وجود دارد.

ساعات کار مشاغل پاره وقت در آلمان معمولاً در توافقی که بین کارفرما و نیروی کار صورت می گیرد تعین می شود، ساعات کار پاره وقت در آلمان می تواند از ۵ ساعت در هفته تا هفته ای ۳۰ ساعت باشد.

آشنایی با آلمان

برلین از شهرهای مهم آلمان و پایتخت این کشور می باشد. برلین از لحاظ مساحت و جمعیت دومین شهر در اتحادیه اروپا می باشد. شهر برلین یکی از جذاب ترین شهرهای جهان برای شب زنده داری است. هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین شهر در اتحادیه اروپا می باشد. هامبورگ شهری ایالتی است و یکی از شانزده ایالات آلمان به شمار می آید. شهر مونیخ، شهری ثروتمند می باشد که دارای جاذبه های بسیاری است.این شهر در ایالت بایرن واقع شده و در رتبه چهارم بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شده است.

کار در آلمان

در شهر کلن ایرانیان بسیار زیادی سکونت دارند و این شهر شرایط بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل و زندگی برای مهاجرین خارجی فراهم کرده است. کلن عمدتا یک شهر فرهنگی بوده است. شهر آخن از دیگر شهرهای مهم آلمان می باشد که در بخش کلن واقع شده است. شهر آخن بخاطر مرزی بودن و نزدیکی به حوزه های زبانی گوناگون به زبان های مختلف صحبت می شود.

فرانکفورت یکی از ثروتمندترین مراکز اروپا و مرکز فرهنگ و ادبیات است. فرانکفورت خواستگاه و قرارگاه بانک مرکزی اروپا و مهم ترین شهر اقتصادی قاره اروپا است. از لحاظ تاریخ، شهر فرانکفورت از اهمیت بالایی برخوردار است و اتفاقات مهم تاریخی کشور آلمان در این شهر به وقوع پیوسته بود.

قوانین کار در آلمان چگونه است؟

برای ورود به بازار کار، نیاز به اجازه کار (Arbeitsgenehmigung یا Arbeitserlaubnis) یا اجازه اقامت است. همچنین نیاز به کارت مالیاتی (Lohnsteuerkarte) و شماره امنیت اجتماعی (Sozialversicherungsnummer) می باشد. کارت های مالیاتی توسط شهرداری محل سکونت صادر می شود. شماره های خدمات اجتماعی توسط موسسات بیمه بازنشستگی صادر می شود.

حقوق (Lohn / Gehalt) در آلمان یکی از بالاترین میزان در جهان است. اکثر مشاغل برای فارغ التحصیلان از ۳۰،۰۰۰ € در سال شروع می شود. مشاغل دانشجویی یا کار تمام وقت به طور کلی حدود ۶ تا ۱۵ یورو در ساعت دریافت می کنند. حقوق معمولا در مورد ناخالص (Brutto)، یعنی قبل از کسر برای مالیات و امنیت اجتماعی محاسبه می شود. هنگامی که حقوق افراد بالا تر از عدد ذکر شده باشد، بین ۱۴ تا ۴۲ درصد نسبت به حقوق مالیات کسر می شود. این رقم بالای فقط برای افرادی که در طول یک دوره ۱۲ ماهه € ۲۵۰،۷۳۱ یا بیشتر دریافت می کنند، اعمال می شود.

میزان درآمد در آلمان

بدون تردید یکی از مهم ترین مزایای کار در آلمان سرانه درآمد فردی در این کشور خواهد بود، آلمان بالاترین میزان حقوق و مزایا در کل اروپا را برای نیروی کار در نظر گرفته است. در واقع نیروی کار آلمان با ساعت کاری مشابه افراد در دیگر کشورهای اروپایی حقوق بیشتری دریافت می نمایند. معمولاً حداقل حقوق در آلمان ماهیانه ۱۰۰۰ یورو و حداکثر حقوق ۱۷۰۰۰ یورو خواهد بود. به طور کلی درآمد ناخالص سالیانه برخی از مشاغل رایج آلمان به شرح ذیل می باشد.

نوع شغل درآمد ناخالص سالیانه
دکتر ۷۷٫۳۵۹ یورو
دارایی، مالی، سرمایه گذاری ۷۲٫۲۲۲ یورو
بانکداری ۶۴٫۱۵۲ یورو
مشاوره ۶۳٫۷۱۷ یورو
مهندسی ۶۲٫۸۰۲ یورو
آی تی ۶۲٫۲۷۸ یورو
وکالت ۶۱٫۶۹۰ یورو
بازار یابی ۶۰٫۴۶۸ یورو
بیمه ۵۵٫۸۷۴ یورو
مدیریت ۴۳٫۹۱۹ یورو

نحوه کاریابی در آلمان

نحوه کاریابی در آلمان برای افرادی که در خاک این کشور حضور دارند و افرادی که خارج از آلمان حضور دارند متفاوت است. متقاضیان کار در آلمان از هر کشوری می توانند به لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سایت های کاریابی ببین المللی دسترس داشته باشند.

از سوی دیگر افرادی که داخل کشور آلمان حضور دارند می توانند از طریق آگهی های استخدام جراید آلمان یا مراجعه حضوری به کارفرما شغل مورد نظر خود را به دست آورند. به طور کلی یکی از رایج ترین روش های کاریابی در آلمان سایت های کاریابی بین المللی خواهند بود، که مشهورترین آنها به شرح ذیل می باشند.

نام سایت آدرس سایت
جستجوی کار اروپا EURES Job Search
استپ استون stepstone.de
همرس بچ hemmersbach.com
ایندید آلمان indeed germany
توی تان آلمان Toytown Germany

دوره های کارآموزی در آلمان

یک دوره کارآموزی در آلمان یک راه عالی برای تقویت فرصت شغلی است و همچنین در حال توسعه مهارت های فردی می توانید از شیوه زندگی آلمان لذت ببرید. کارآموزی در آلمان به طور معمول سه تا ۱۲ ماه طول می کشد. برخی از شرکت ها ممکن است بورس تحصیلی برای موقعیت های پرداخت نشده ارائه دهند. این عوامل بستگی به سازمان دارد.

فرصتهای کارآموزی

  • AIESEC – برای دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر
  • GoAbroad.com
  • GoOverseas
  • IAESTE – برای دانشجویان علوم، مهندسی و هنر
  • iAgora
  • The Intern Group

دانشگاه ها همچنین می توانند به دانشجویان کمک کند تا کارآمدی خود را تضمین کنند. گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه ها یا کالج های تخصصی آلمان (اوسبیلدونگ) می توانند مسیر ورود افراد به بازار کار آلمان را هموار نماید. کشور آلمان به دلیل اقتصاد قدرتمند و صنایع گسترده همواره به نیروی کار متخصص نیاز دارد. در حال حاضر لیست برخی از مشاغل مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۰ به شرح ذیل می باشد.

لیست برخی از مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۳

  • توسعه دهندگان نرم افزار ، معماران ، برنامه نویسان
  • مهندسان الکترونیک ، برق ، اتصالات برقی
  • پرستاران
  • مشاوران فناوری اطلاعات ، تحلیلگران فناوری اطلاعات
  • اقتصاددانان ، کارشناسان مدیریت مشاغل
  • مشاوران مشتری ، مدیران حساب
  • دستیاران تولید
  • نمایندگان / دستیاران فروش
  • مدیران فروش ، مدیران محصول
  • معماران ، مهندسان عمران

 

شرایط وکلای ایرانی در آلمان

در دنیای امروز مشاغل مختلف با تیپ و جنس متفاوت تعریف شده و به خاطر درگیری های مختلف در امور کار و تجارت تا خصوصی و خانواده ، یکی از مشاغل مهم در این امر وکالت می باشد. از این رو جهت بررسی شرایط وکلا در کشور پیشرفته ای مانند آلمان را بررسی می نماییم.

رشته حقوق یکی از جذاب ترین رشته ها میان همۀ دانشجویانی است که تازه فارغ التحصیل شده اند و به فکر مهاجرت کاری هستند. این رشته به دلیل بالا بودن ظرفیت کاری و جاذبیت های خاص ، اعم از درآمد و کلاس کاری متقاضیان زیادی را داشته است .

رشتۀ حقوق

یکی از زیر شاخه های رشتۀ حقوق در بازار کار وکالت می باشد. برای ورود به بازار کار وکالت تمام کشورها ضوابط خاص و آزمون های خاصی را در نظر می گیرند . از جملۀ این ضوابط رسیدن به حد نصاب نمره در آزمون وکالت می باشد .

برای کار در آلمان باید بدانید قانون وکالت یا ( BRADO ) توسط مجلس وضع می گردد و این سازمان به صورت مستقل و آزاد تعریف می شود و وکلا نیز شغلشان آزاد تعریف می شود . کانون وکلا در آلمان نیز مانند دیگر کشورهای دنیا به گونه ای استقلال دارد که حتی دولت هم امکان اعمال نفوذ و تغییر در آن را ندارد و تنها مرجع که می تواند برای احقاق حقوق شهروندان شرایط و قوانین محدود کننده اعمال نماید قوانین فدرال می باشد .

وکلای دادگستری

وکلای دادگستری در کشور آلمان چون به صورت مجزا و مستقل عمل می کنند ، چنانچه وکیلی نسبت به وظایف خود تخلف نماید بر طبق قوانین کانون وکلای محلی که وی عضو آن است بررسی و پس توسط سازمان وکلای کل کشور صلاحیت آن وکیل بررسی و طبق آن برای وی تصمیم گیری خواهد شد .

سازمان نظام وکالت آلمان در سال ۱۹۹۴ توسط تعدادی از وکلای عالی رتبۀ دادگستری طی یک انتخابات آزاد تشکیل شد و آن را ( هیئت قانون گذار ) نامیدند تا با مسئولیت های محدود بر فعالیت وکلا نظارت داشته باشند .

بر طبق قوانین کشورهای اروپایی و آمریکایی هر فرد چنانچه بخواهد در دادگاه از حق خود دفاع نماید می بایست یک وکیل را به عنوان موانع حق خود در نظر بگیرید .

آلمان,آلمان,آلمان

درآمد وکلا

درآمد وکلا در کشورهای مختلف براساس قانون هر کشور و تعیین حد سقف و کف متفاوت است . البته این درامدها برای وکلای ثابت در شرکت ها و موسسات دولتی می باشد مثلاً در کشورمان ایران میزان کف درآمد حدود ۸۰۰ هزار تومان و سقف آن ۴ میلیون در نظر گرفته شده است.

ولی این اعداد در کشورهای دیگر مثل آمریکا ۵۰۰/۱۱۳ دلار طبق آمار سال ۲۰۱۳ در استرالیا ۸۷ هزار دلار ، در انگلیس برای وکیل تازه کار ۵۰۰/۲۸ دلار و برای وکلای ارشد تا ۱۵۲ هزار دلار در ماه می باشد که البته تمامی اعداد قبل از کسر مالیات ها می باشد .

وکیل خبره

هزینه ی یک وکیل خبره و با تجربه در کشوری مثل المان نیز حدود ۰۰۰/۱۴۴ یورو می باشد که این عدد نیز بدون در نظر گرفتن کسورات و مالیات می باشد .

با توجه به اعداد و ارقام گفته شده می توان ادعا کرد که یکی از بهترین مشاغل در کشورهای اروپایی و خصوصاً آلمان شغل وکالت است که مورد توجه بسیاری از مردم می باشد . دوستان عزیز چنانچه بخواهند اطلاعات کاملتر و دقیق تر از نحوۀ مهاجرت به آلمان و مشاغل این کشور کسب نمایند می توانند از مشاوران موسسه آریاناپارس مشاوره گرفته و به نتیجۀ مثبت برسند.

شرایط حقوق بیکاری در آلمان

حقوق بیکاری در آلمان به عنوان یکی از مهم ترین حقوق های در نظر گرفته شده برای افراد مقیم این کشور می باشد. از همین رو در صورت اخذ اقامت از کشور آلمان و مواجه شدن با مشکل بیکاری، امکان استفاده و بهره گیری از این قانون وجود دارد. افراد برای اطلاع از قوانین و روش های اخذ اقامت آلمان می توانند با مراجعه به صفحه اقامت آلمان وب سایت آریاناپارس از شرایط و چگونگی این پروسه برخوردار شوند.

در این مقاله که توسط مشاورین موسسه آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران می باشد، گردآوری گردید، تا اطلاعات صحیحی از شرایط حقوق بیکاری در آلمان را در اختیار افراد قرار دهد.

کمک هزینه دولت برای بیکاران به چه صورت است؟

میزان حقوق بیکاری در آلمان مبتنی بر متوسط ​​پرداخت هفتگی در ۱۲ ماه قبل از بیکار شدن (معروف به “دوره ارزیابی”) می باشد. میزان حقوق بیکاری ۶۰٪ از متوسط ​​دستمزد قبلی (یا ۶۷٪ در صورت داشتن فرزند)، حداکثر ۶٫۵۰۰ یورو در ماه در آلمان غربی و ۵٫۸۰۰ یورو در آلمان شرقی خواهد بود. حقوق بیکاری در آلمان دقیقاً مانند دستمزد معمولی در معرض مالیات و کمک های تأمین اجتماعی قرار می گیرد.

  • بیمه درمانی قانونی
  • بیمه بازنشستگی (۹،۴۵٪)
  • بیمه بیکاری (۱،۵٪)
  • بیمه مراقبت طولانی مدت (۱،۰۲۵٪)
  • مالیات بر درآمد
  • اضافه هزینه همبستگی

آلمان,آلمان,آلمان

بازنشستگی در آلمان چه زمانی اتفاق می افتد؟

آلمان نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها در تلاش برای بهبود پایداری بلند مدت سیستم بازنشستگی می باشد و به تدریج سن بازنشستگی قانونی را به عقب رانده است. در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان ۶۵ سال و هفت ماه است. در قوانین اخیر این حکم تصریح شده بود که تا سال ۲۰۲۳ سن بازنشستگی به ۶۶ می رسد. برای هر کسی که ۴۵ سال مشمول بازنشستگی کرده استثنائات ایجاد می شود، این امر مسبب بازنشستگی در سن ۶۳ سالگی می شود.

بازنشستگی زودرس در آلمان

بازنشستگی زود هنگام در آلمان تا زمانی که حداقل ۳۵ سال مشارکت وجود داشته باشد، امکان پذیر است. اگر تصمیم به بازنشستگی زودرس را داشته باشید، تعداد ماه های باقی مانده تا رسیدن سن بازنشستگی از حقوق بازنشستگی شما کسر خواهد شد. این نکته بیانگر عامل سنی (Zugangsfaktor) است و منجر به کاهش حدود ۳٫۶٪ حقوق بازنشستگی برای هر سال می شود.

حقوق بیکاری در آلمان چقدر است؟

مطابق اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) بیکاری شامل کلیه افراد بالاتر از سن مشخص (معمولاً بالای ۱۵ سال) می باشد. بیکاری می تواند منابع زیادی مانند:

  • فن آوری های جدید و اختراعات
  • وضعیت اقتصادی که می تواند تحت تأثیر رکود اقتصادی باشد
  • رقابت به دلیل جهانی سازی و تجارت بین المللی
  • سیاست های دولت
  • مقررات و بازار (اقتصاد)

در حال حاضر میزان بیکاری در آلمان ۳٫۱ درصد تخمین زده می شود. آلمان در میان ۵ کشور برتر دنیا از لحاظ آمار پایین بیکاری می باشد. کشورهای جمهوری چک، ژاپن و ایسلند در رتبه های اول تا سوم این آمار قرار دارند. همچنین کشور یونان با ۱۷٫۴ درصد بالاترین میزان بیکاری در میان کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است.

  • درصد بیکاری در میان آقایان: ۳٫۳ درصد
  • درصد بیکاری در میان بانوان: ۲٫۸ درصد

آلمان,آلمان,آلمان

هزینه های زندگی در دوره بازنشستگی

مانند هر کشور دیگر، هزینه های زندگی در آلمان به شهر مورد نظر بستگی دارد. طبق گفته Numbeo، وب سایت که داده های قیمت گذاری را از شهروندان کل دنیا جمع آوری می کند، متوسط ​​بودجه ماهانه در آلمان معادل ۸۰۰ یورو در نظر گرفته می شود. هزینه های عنوان شده در شهرهای بزرگ مانند مونیخ، هامبورگ یا برلین کمی بالاتر از شهرهای کوچکتر مانند درسدن و هانوفر پایین تر خواهد بود.

مسکن

حتی در دوران بازنشستگی، خرید مسکن در آلمان آنقدر گسترده نیست. طبق آمار Statista.com، تنها ۵۱٫۴٪ از ساکنان آلمان در سال ۲۰۱۷ صاحب خانه بودند که یکی از پایین ترین آمار در اروپا را به خود اختصاص داده است. به دلیل مشکلاتی که در خرید خانه وجود دارد، امکان اجاره خانه در کشور آلمان افزایش می یابد. نکته ای که باید در مورد اجاره مسکن در آلمان بدانید این است که بسیاری از آپارتمان ها به وسایلی مانند یخچال یا ماشین ظرفشویی مجهز نیستند. احتمالاً لازم است آن موارد را جداگانه خریداری کنید. به صورت معمول هزینه های اجاره مسکن در کشور آلمان بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ یورو در نظر گرفته می شود.

بهداشت و درمان

بیمه درمانی برای کلیه ساکنان دائمی آلمان الزامی است. اکثر ساکنان بیمه یکی از ۱۲۴ بیمه سلامت قانونی قانونی (SHI)، که به عنوان صندوق های بیماری نیز شناخته می شود، بیمه های عمومی را دریافت می کنند. پوشش SHI شامل خدمات پیشگیری، مراقبت های بستری و سرپایی بیمارستان، خدمات پزشکی، مراقبت های روانی، مراقبت های دندانپزشکی، اپتومتری، فیزیوتراپی، داروهای بدون نسخه، بیمارستان ها و مراقبت تسکین دهنده است.

یکی از بزرگترین چالش های هر فرد برای زندگی در آلمان، آشنایی با شرایط موجود در این کشور می باشد.

آلمان,آلمان,آلمان

مزایای حقوق بیکاری آلمان چگونه است؟

به صورت کلی افراد از دو نوع حقوق بیکاری در آلمان بهره مند می شوند . مزایای بیمه بیکاری (UI) فقط برای مدت محدود پرداخت می شود. طول احتمالی دریافت UI به سابقه کار بیمه شده در هفت سال قبل از مطالبه سود بستگی دارد. همچنین با افزایش سن یک فرد بیکار، میزان دریافت حقوق بیکاری در آلمان افزایش می یابد. کارگرانی که کمتر از ۴۲ سال سن دارند قادر خواهند بود تا بیش از ۱۲ ماه از مزایای UI دریافت کنند.

هنگامی که افراد از مزایای UI استفاده نکنند، امکان دریافت مزایای کمک بیکاری (UA) را دارا می باشند، مشروط بر اینکه در یک آزمون مربوطه قبول شوند. هیچ محدودیتی برای دریافت مزایای UA وجود ندارد و نرخ رسمی جایگزینی UA مقداری پایین تر از سود UI است. واجد شرایط بودن برای مزایای UI ، افراد باید حداقل ۱۲ ماه در سهم قبلی در اشتغال مشارکت داشته باشند.

نتیجه گیری

بدون تردید آلمان به عنوان اقتصاد اول اروپا و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان مقصد بسیار ایده الی برای اشغال و کسب درآمد قابل توجه خواهد بود. علاوه بر شرایط اقتصادی فوق العاده آلمان از بالاترین استانداردهای زندگی و امکانات رفاهی و اجتماعی بسیار مناسب برخوردار می باشد.

از سوی دیگر نیروی کار آلمان بالاترین میزان حقوق و مزایای در اروپا را دریافت می کند، تجربه زندگی در کشوری تراز اول با بالاترین شاخص ها و کسب بالاترین میزان درآمد در کل اروپا آلمان را به مقصد اصلی متقاضیان کار از سرتاسر جهان تبدیل نموده است. با توجه به موارد ذکر گردیده در این مطلب هیچ گونه جای تعجبی وجود ندارد که آلمان در زمینه جذب نیروی متخصص در کل اروپا مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران است که با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

سوال های متداول شما

معمولا سن مناس برای اقدام برای آوسبیلدونگ نهایتا تا ۲۴ الی ۲۵ سال می باشد.
به صورت کلی بله ولی در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از این کشور ممکن است بتوانید بدون مدرک تحصیلی اقدام کنید.
به طور معمول برای پیدا کردن شغل در آلمان علاوه بر دانش زبان انگلیسی دانش زبان آلمانی نیز مورد نیاز می باشد.
برای پیدا کردن شغل در آلمان از دو طریق می توان اقدام کرد. یا از طریق ویزای جستجوی کار و مراجعه حضوری به کارفرمایان و یا از طریق مراجعه به سایتهای معتبر کاریابی آلمان
حداقل زبان مورد نیاز مدرک زبان آلمانی B1 می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۳۷۸ پاسخ به “کار در آلمان”

    1. یوسفی گفت:

      سلام.با مدرک فنی حرفه ایی برای رشته اشپزی میشه بلوکارت گرفت.برای خانواده هم میشه ویزا اقدام کرد.

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        در صورت یافتن کار تمام وقت می توانیدبلوکارت آلمان را دریافت نمایید و بعد از قادر هستید برای خانواده اقدام نمایید.

    2. مینا گفت:

      سلام، با داشتن مدرک دکترا منابع طبیعی و مقاله ISI امکان پیدا کردن کار در آلمان وجود دارد؟ وچه قدر برای پیدا کردن کار زمان می برد؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای یافتن دریافت ویزای کار در آلمان باید علاوه بر مدرک تحصیلی، در این زمینه سابقه کاری داشته باشید. زمان دقیقی برای یافتن کار در این کشور ارائه نشده است و باید به لیست مشاغل مورد نیاز این کشور مراجعه نمایید ولی این پروسه حداقل ۶ ماه ممکن است زمان ببرد.

    3. علی کاظمی گفت:

      آیا به افراد فنی و حرفه ای با مدرک تحصیلی کمتر از لیسانس بلوکارت تعلق میگیرد؟

    4. تاجیک گفت:

      سلام . آیا با مدرک پرستاری هلال احمر میشه برای ویزای کار در آلمان اقدام کرد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up