شرایط گرفتن ویزای توریستی آمریکا

آمریکا با مساحتی بالغ بر ۹/۸ میلیون کیلومتر مربع چهارمین کشور پهناور جهان و با جمعیتی حدود ۳۳۰ میلیون نفر سومین کشور پرجمعیت در جهان به شمار می آید. در حال حاضر اخذ ویزای توریستی آمریکا با توجه به قوانین موجود بسیار دور از دسترس به نظر می آید. این کشور از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک هم مرز است. پایتخت آمریکا واشنگتن دی . سی و پرجمعیت ترین شهر این کشور نیویورک می باشد.

مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا از زمان صدور ۶ ماه می باشد و به صورت سینگل، دبل و مولتیپل صادر می گردد، توجه داشته باشید این نوع ویزا برای اقامت موقت و کوتاه مدت شما در خاک آمریکا ارائه می گردد و به واسطه دریافت این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در آمریکا را نخواهید داشت.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

انواع ویزای توریستی آمریکا

با توجه به قوانین وضع شده در سال های اخیر از سوی دولت آمریکا در حال حاضر برای اخذ ویزای توریستی آمریکا با شرایط بسیار سختگیرانه ای روبه رو خواهید شد. با این حال افراد می توانند با توجه به هدف خود از سفر به آمریکا جهت اخذ ویزای مورد نظر خود اقدام نمایند.

انواع ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری
  • درمانی

گردشگری

جاذبه ها گردشگری متعدد آمریکا نظیر موزه ها، اماکن تفریحی، مناظر طبیعی مسحور کننده و … باعث شده افراد بسیاری هرساله با اخذ ویزای توریستی آمریکا به این کشور پهناور سفر نمایند به طوری که در سال ۲۰۱۷ آمریکا با درآمد ۲۰۶ میلیارد دلار در رتبه نخست بین تمام کشورهای جهان در صنعت گردشگری قرار گرفت. لازم به ذکر است در سال های اخیر با توجه به وضع قوانین سختگیرانه در خصوص صدور ویزا توریستی آمریکا گردشگران کمتری موفق به اخذ ویزا و سفر به این کشور می شوند.

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم آمریکا هستند می توانید با دریافت دعوتنامه از این عزیزان جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا به منظور دیدار از افراد خانواده اقدام نمایید. توجه داشته باشید در حال حاضر با توجه به قوانین وضع شده از سوی دولت آمریکا صدور ویزا با سختگیری و حساسیت بسیاری مواجه خواهد بود. لازم به ذکر است افرادی که از دعوتنامه برخوردارند شانس بیشتری برای دریافت ویزای توریستی آمریکا خواهند داشت.

شرکت در همایش یا سمینار

آمریکا کشوری توسعه یافته و پیشرفته در تمام زمینه ها می باشد، این کشور اقتصاد اول دنیا به شمار می آید از این رو سالانه بیشترین تعداد همایش ها در سطح جهان در آمریکا برگزار می گردد. معمولاً اکثر این سمینارها در شهرهای نیویورک، پنسیلوانیا، واشنگتن و میزوری برگزار می گردد و افراد بسیاری در سرتاسر جهان خواهان شرکت در اینگونه مراسم جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی خود هستند. برای انجام این امر با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده همایش می توانید جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا و سفر به این کشور اقدام نمایید.

تجاری

آمریکا با تولید ناخالص داخلی حدود ۱۹/۶ تریلیون دلار اقتصاد اول جهان به شمار می آید و تنها رقیب این کشور در حوزه اقتصاد چین محسوب می شود. اجرای سیاست های مالی صحیح باعث شده بسترهای مناسبی جهت انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری ایجاد گردد. از این رو سالانه افراد بسیاری جهت ارزیابی شرایط مهاجرت کاری و راه اندازی کسب و کار در آمریکا با اخذ ویزای توریستی این کشور به آمریکا سفر نمایند.

درمانی

آمریکا از لحاظ سیستم پزشکی و ارائه خدمات درمانی کشور پیشرفته ای به شمار می آید و هر ساله افراد بسیاری برای انجام مراحل درمانی خود به این کشور سفر می کنند. برای دریافت ویزای توریستی آمریکا به منظور بهره مندی از خدمات درمانی این کشور می توانید با ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه ها اقدام نمایید.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

برای دریافت ویزای توریستی آمریکا در ابتدا با مراجعه به وب سایت رسمی سفارت این کشور و تکمیل نمودن فرم DS-160 و پرداخت هزینه مربوطه به صورت آنلاین اقدام به اخذ وقت سفارت می نمایید، سپس ملزم به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان تعیین شده هستید. لازم به ذکر است برای مراجعه حضوری به سفارت آمریکا می توانید به کشورها همسایه سفر نمایید.

وب سایت رسمی سفارت آمریکا: https://en.visausanow.com

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا

جهت دعوت نامه برای ویزای توریستی آمریکا روش های مختلفی وجود دارد که افراد با توجه به هدف خود از سفر به این کشور می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مورد نظر اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار و پاسپورت قبلی جهت بررسی سوابق سفری
  • ۲ قطعه عکس ۴٫۳ رنگی با زمینه سفید
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • وضعیت تاهل
  • گواهی شغلی یا تحصیلی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)

هزینه ها اقامت در آمریکا

آمریکا کشوری پهناور با جاذبه های متعدد توریستی است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان می باشد. توجه داشته باشید شهرهای آمریکا از نظر هزینه تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند از این رو مقصد شما در آمریکا می تواند نقش تعیین کننده ای در هزینه های شما داشته باشد.

به طور کلی از پیش نیازهای انجام سفری خاطره انگیز و اقتصادی برنامه ریزی دقیق مالی و پیش بینی هزینه های احتمالی است.

هزینه سفر هوایی

به طور کلی تعیین قیمت تیکت از سوی ایرلاین ها ارتباط مستقیم با کلاس پروازی، زمان پرواز و خدمات ارائه شده توسط ایرلاین ها دارد. در حال حاضر قیمت ارزانترین تیکت رفت و برگشت به آمریکا ۸۵۰ دلار و گرانترین تیکت حدود ۴۵۰۰ دلار می باشد.

هزینه اقامت

آمریکا دارای هاستل ها، متل های بین جاده ای و هتل های بسیاری است. قیمت اقامت در شهرهای این کشور بسیار متفاوت می باشد، تعداد هاستل ها و متل های آمریکا بسیار بیشتر از هتل های لوکس در این کشور است. هزینه اقامت برای یک شب در هتل های آمریکا به صورت میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۴۵ دلار
  • هتل های ۴ ستاره از ۷۰ دلار
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۰۰ دلار

هزینه وعده غذایی

هزینه صرف غذا در فست فود های آمریکا نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است. شما با پرداخت تنها ۵ دلار می توانید در کافه های این کشور غذا میل کنید اگر به صرف غذا در رستوران علاقه دارید حداقل باید ۱۰ دلار و حداکثر حدود ۲۰۰ دلار هزینه در نظر بگیرید.

Conditions for obtaining a US tourist visa

آمریکا,آمریکا,آمریکا

بهترین شهر برای درخواست ویزای توریستی آمریکا

شهرهای آمریکا از لحاظ مختلفی نظیر کیفیت زندگی، امکانات تفریحی، طبیعت و صنعت تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. هریک از شهرهای آمریکا جاذبه های مختص به خود را دارند که از مشهورترین آنها می توان به نیویورک، واشنگتن، لوس آنجلس و … اشاره کرد

نیویورک

نیویورک  پرجمعیت شهر ایالات متحده آمریکا می باشد که از ۵ ناحیه به نام های برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استیتن آیلند تشکیل شده است. بزرگ ترین بازار بورس جهانی و معاملات دلاری در خیابان وال استریت نیویورک واقع گردیده و این شهر را به یکی از قطب های سیاسی و اقتصادی جهان تبدیل نموده است. مهم ترین نماد ایالات متحده آمریکا مجسمه آزادی می باشد که سالانه حدود ۲۵ میلیون بازدید کننده به منظور بازدید از این بنای تاریخی به نیویورک سفر می کنند.

واشنگتن

واشنگتن دی . سی پایتخت ایالات متحده آمریکا وبزرگترین شهر این کشور به شمار می آید. نام این شهر الهام گرفته از جورج واشنگتن رهبر استقلال طلبان و اولین رئیس جمهور دولت فدرال آمریکا می باشد. کاخ سفید محل استقرار رئیس جمهور آمریکا و تمام وزارتخانه های این کشور در واشنگتن بنا گردیده اند از این رو این شهر از لحاظ سیاسی اهمیت خاصی دارد.

لوس آنجلس

لوس آنجلس بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک به شمار می آید. هالی وود محل استقرار بزرگترین و معروف ترین کمپانی های فیلم سازی جهان می باشد، از این رو درآمد اصلی لوس آنجلس صنعت فیلم سازی و سینما است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۷۴ پاسخ به “ویزای توریستی آمریکا”

    1. اصغر گفت:

      سلام
      من چندین سال پیش برای ویزای توریستی آمریکا اقدام کردم
      ولی ویزا نگرفتم
      میخواستم بدونم الان اقدام کنم به اون فرم ds160
      که پر کردم دسترسی دارند و اطلاعاتم رو با قبل چک میکنند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تمامی مدارک و فرم ها در بایگانی وجود دارد و در مواقع مورد نیاز به آن رجوع می کنند.

    2. ویدا گفت:

      سلام
      در حال حاضر امکان گرفتن پیشنهاد کار از آمریکا وجود داره ؟ و اگر بتونم جاب آفر بگیرم چقدر احتمال گرفتن ویزا هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت اخذ پیشنهاد کاری شانس مناسبی برای ورود به کشور آمریکا از روش ویزای کار خواهید داشت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up