من با فوق لیسانس اقامت چه کشوری را می توانم بگیرم؟

با توجه به مطلب قبلی درباره لیسانس، اخذ اقامت دائم از روش های مستقیم در کشورهای نظیر نیوزلند، دانمارک، استرالیا و کانادا محتمل تر از حالت لیسانس است چرا که در همه ی سیستم های امتیازبندی، امتیاز مدرک فوق لیسانس بیشتر از امتیاز مدرک لیسانس است.

فلذا شما را به مطالعه مطالب اقامت و مهاجرت کاری در کشورهای فوق الذکر توصیه می نماییم.

روش دوم : اقدام جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا است. پذیرش گرفتن در مقطع دکترا در مقایسه با پذیرش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، بسیار دشوارتر است ولیکن دانشجویان این مقطع از امکانات بسیار بیشتری نظیر بورسیه تحصیلی، بورسیه های پرداخت هزینه های زندگی (در مواقعی) و همچنین امکان اخذ اقامت دائم (در برخی کشورها) برخوردارند. بهترین کشورهای دنیا جهت اخذ مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش در مقطع دکترا، کشور هایی نظیر آمریکا، کانادا، سوئد، آلمان، اتریش و نروژ هستند. چرا که در بسیاری از این کشورها بورسیه های تحصیلی فراوانی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود و همچنین دانشجو پس از اقدام جهت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی، می تواند به سرعت جهت انجام پروسه ی اخذ اقامت دائم آن کشور اقدام نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش در مقطع دکترا در کشورهای ذکر شده، می توانید به قسمت پذیرش تحصیل مربوط به هر کشور در وب سایت موسسه مهاجرتی آریانا پارس مراجعه فرمایید.

روش سوم : اخذ اقامت دائم یکی از کشورهای اروپایی، آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس (یعنی تکرار مقطع قبلی در این کشورها) که در جهت کوتاه تر کردن دوره ی تحصیل بواسطه تطبیق واحدهای گذرانده شده و یا تغییر رشته به رشته ای کاربردی تر جهت پیدا کردن کار در کشور مورد نظر صورت می گیرد.

گفتنی است امکان اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس در دو حالت پذیرش با تحصیل رایگان و همچنین در کشورهای که تحصیل در آن ها مستلزم پرداخت هزینه می باشد صورت پذیر است.

دیدگاه ها

۳۹ پاسخ به “اقامت با فوق لیسانس”

  1. محمد مجید گفت:

    سلام
    بنده دکتری علوم قرآن و حدیث دارم. ۵ تا فرزند دارم میخواستم بدونم امکان کار با این مدرک در خارج از ایران هست.
    البته بنده تابعیت پاکستان را هم دارم.

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      در صورت جلب نظر یک استاد راهنما می توانید برای دوره های فرصت مطالعاتی اقدام نمایید و دانش زبان انگلیسی از مدارک حائز اهمیت برای پذیرش می باشد.

  2. محمود گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    بنده کارشناس ارشد عمران-سازه هر دو از دانشگاه‌های سراسری روزانه ( معدل ۱۵٫۶۳) و کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه غیرانتفاعی (معدل۱۵٫۳۰) هستم .۴۱ سال سن .
    کارت پایان خدمت
    دارای ۱۵ سال سابقه کار
    ۱- با توجه به شرایط بنده برای تحصیل در مقطع دکترا کدامیک از این کشور ها شرایط تحصیل و کاری بهتری دارند ؟ هدفم تحصیل و سپس گرفتن اقامت دائم از کشور مورد نظر است.
    ۲- شانس گرفتن بورس تحصیلی یا کمک هزینه را چطور میبینید؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط عنوان شده از دو باب می توان به این قضیه نگاه کرد.
      ۱٫تحصیلی: با توجه به رشته می توانید برای کشورهای هلند، سوئد و آلمان اقدام نمایید.
      ۲٫کاری: برای ویزای آفریقای جنوبی و مهاجرت های استانی کانادا

  3. shahrzad گفت:

    سلام.
    من فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه پونا هندوستان هستم و حدود ۷ سال سابقه تدریس در دانشگاه و نزدیک به ۱۰ سال تدریس در سطوح مختلف در موسسات آموزشی مختلف رو دارم. میخواستم بدونم برای چه کشوری میتونم اقدام کنم جهت کار و زندگی؟ و اینکه مجرد یا متاهل بودن چقدر میتونه موثر باشه در این جریان
    لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      برای مهاجرت کاری به کشور های مختلف باید شرایط شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. از فاکتورهای مهم می توان به مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سن و سابقه کار اشاره کرد. برای بررسی شرایط به صفحه مهاجرت کاری مراجعه نمایید.

  4. مالک گفت:

    سلام.من فوق لیسانس آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد را دارم ۳۸سالمه .لطفا در مورد مهاجرت به کانادا راهنمایی میخوام.با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up